Vilkår og betingelser

1. Generelt

Lagkagehuset tilbyder et fordelsprogram, som administreres og ejes af
Lagkagehuset A/S
cvr. 20213094
Dortheavej 10
2400 København NV.

2. Hvem kan blive fordelskunde
2.1 Privatpersoner, der er fyldt 15 år kan blive medlem af fordelsprogrammet ("fordelskunde"). Det er gratis og uforpligtende at blive fordelskunde – du forpligter dig ikke til køb.

2.2 Du skal have et mobilnummer samt et betalingskort. Vi bruger dit betalingskort til at registrere dine fordele i butikken gennem din anvendelse af betalingskortet.

3. Indmeldelse og medlemskab
3.1 Indmeldelse kan ske i en af Lagkagehusets butikker, eller i Lagkagehusets app, som du kan hente i App Store eller Google Play. Du kan indtaste dine person-, og kontaktoplysninger samt registrere det/de betalingskort, som du ønsker at anvende i Lagkagehuset. Alle gængse betalingskort kan tilknyttes til din profil fx Dankort, VISA/Dankort, VISA kort, MasterCard, VISA electron, American Express m.v. Du kan også benytte Apple Pay eller Google Pay.

3.2 Storebox, som er en del af NETS koncernen, står for sikkerheden omkring dit betalingskort og data gemmes i et PCI certificeret miljø, som har samme høje sikkerhed, som når du handler på Internettet. Lagkagehuset ønsker ikke, og kommer ikke til, at opbevare eller være i besiddelse af dine betalingskortoplysninger, det er alene Storebox, som håndterer kortinformationerne.

3.3 Har du ændringer til dine person- eller kontaktoplysninger, eller ønsker du andre betalingskort tilmeldt, skal du straks selv opdatere dette. Ønsker du at skifte det mobilnummer, som du har knyttet til fordelsprogrammet, skal du kontakte support@lagkagehuset.dk.

3.4 Du behøver ikke et password til løsningen, da du første gang du logger ind med dit mobilnummer vil få tilsendt en 4-cifret kode på SMS, som du skal indtaste.

3.5 Du kan til enhver tid framelde dig som fordelskunde ved at slette krydset ud for din godkendelse af Privatlivspolitikken, opsige medlemskabet via funktionaliteten i app’en, eller sende en mail med mobilnummer til support@lagkagehuset.dk. Ved frameldelse mister du fremadrettet muligheden for at Lagkagehuset registrerer din optjente bonus og for at indløse dine opnåede fordele, som bortfalder (f.eks. optjente fordele, vouchers, værdikuponer, m.v.) samt mister din købshistorik. Når du har frameldt dig som fordelskunde, kan sådanne oplysninger ikke genskabes.

3.6 Bortfald af optjente fordele, rabatter, bonusser m.v.
Bemærk at optjente point, fordele, rabatter, bonusser mv. er gyldige i 1 år fra det det tidspunkt, hvor dine point, fordele, rabatter, bonusser m.v. er optjent. Dog kan der forekomme kampagner fra tid til anden med kortere udløbstid. Derudover bortfalder optjente point, fordele, rabatter, bonusser mv. ved udmeldelse af fordelsprogrammet, som beskrevet i pkt. 3.5.

3.7 Hvis du har optjent point, fordele, rabatter, bonusser m.v. inden lanceringen af disse vilkår gælder følgende: For hver hele 1.000 kr. du har købt, har du optjent en bonstang eller to brød, som skal indløses senest løbende måned plus 6 måneder fra lanceringen af disse vilkår, hvorefter de bortfalder. For køb derudover, eller hvis dine samlede køb inden lanceringen af disse vilkår er under 1.000 kr., bliver disse konverteret til point, som er gyldige i løbende måned plus 1 år fra lanceringen af disse vilkår.

4. Hvordan ydes rabatten
4.1 Når du handler i Lagkagehuset, og bruger det betalingskort som du har tilmeldt, indsamler vi information om hvor stort et beløb, du køber ind for med dit tilmeldte betalingskort. Disse køb konverteres til point, som du kan købe for i Lagkagehuset. De point, du optjener i forbindelse med et køb, har en gyldighed i løbende måned plus 1 år fra optjeningstidspunktet, hvorefter de udløber.

5. Køb ved brug af Lagkagehusets app / Click & Collect
5.1 Når du køber varer gennem Lagkagehusets app, reserveres et beløb svarende til din bestilling på dit betalingskort på bestillingstidspunktet. Vi trækker betalingen på dit betalingskort på det aftalte Afhentningstidspunkt, uanset at du bliver forsinket eller ikke henter din bestilling, idet vi ikke kan sælge varerne til anden side efter de er klargjort.

5.2 I løbet af din bestilling af varer gennem Lagkagehusets app skal du vælge, i hvilken af Lagkagehusets butikker, du vil afhente dine varer. Den valgte butik er da stedet, hvor varerne leveres af Lagkagehuset.

5.3 Du vælger selv et afhentningstidspunkt, når du bestiller varer via Lagkagehusets app (”Afhentningstidspunktet”). Afhentningstidspunktet kan være samme dag, som du foretager bestillingen. Du kan dog også vælge at bestille dine varer op til 6 dage frem i tiden, hvis du ønsker dette. Dine varer vil som udgangspunkt være klar til afhentning inden for 5 minutter af Afhentningstidspunkt. Er varerne ikke klar til afhentning, når du ankommer til den butik, hvor du har valgt at afhente dine varer, vil vi klargøre dem umiddelbart efter din ankomst.

5.4 Hvis du ønsker at afbestille bestilte varer, skal dette ske telefonisk til den relevante butik, hvortil varerne er bestilt, således at butikken kan aflyse/slette bestillingen i systemet. Du finder kontaktoplysninger på den relevante butik i app'en. Du skal afbestille senest 30 minutter før Afhentningstidspunktet, idet vi ellers kan være i gang med at forberede din ordre.

6. Kaffestempler
6.1 Hvis du før lanceringen af denne version af vilkårene har optjent ”kaffestempler”, som endnu ikke er indløst, omdannes hvert kaffestempel til 50 point per kaffestempel. De anses for optjent på tidspunktet for lanceringen af disse opdaterede vilkår og har en gyldighed på løbende måned plus 1 år herefter. Du kan bruge disse point til køb af varer på samme måde som point optjent på andre køb i Lagkagehuset.

6.2 Efter lanceringen af denne version af vilkår, vil du optjene point for kaffekøb på samme måde, som køb af andre produkter i Lagkagehuset, dvs. efter værdien af dit køb.

7. Giv en gave
7.1 Du kan købe en gave, som består af et eller flere Lagkagehus-produkter, som du kan give til en, du kender. Mulighederne for hvilke(n) gave(r) du kan give fremgår af app’en. Blandt andet fordi de produkter, der indgår i mulighederne for at give gaver, kan være sæsonvarer eller kampagne, vil der være en udløbsdato for, hvornår gaven skal hentes i en Lagkagehuset butik, hvorefter den bortfalder.

7.2 Modtageren af gaven skal være medlem og have downloadet Lagkagehusets app, og have godkendt version 1.9 eller senere vilkår og betingelser for at kunne modtage gaven.

7.3 Du køber gaven igennem Lagkagehusets app, og vælger hvem modtageren skal være. Modtageren får besked om gaven i sin Lagkagehuset app. Modtageren kan derefter hente gaven i en Lagkagehuset-butik efter eget valg.

7.4 Du giver gaven ved først at vælge gaven, derefter vælger du modtageren af gaven ved at indtaste modtagerens telefonnummer, derefter accepterer du købet ved at betale.

7.5 Inden for udløbsdatoen, for hvornår produkterne skal afhentes, kan du kan selv vælge tidspunktet for, hvornår modtageren skal modtage gaven i sin Lagkagehuset app, f.eks. datoen for en fødselsdag eller anden mærkedag. Og du kan skrive en personlig besked til modtageren, som personen modtager i sin Lagkagehuset app på det tidspunkt, hvor du har valgt, at personen modtager gaven.

7.6 Hvis modtageren ikke er medlem af Lagkagehuset version 1.9 eller senere, får du besked om, at det ikke kan gennemføres at give gaven.

7.7 Vi trækker beløbet på din konto på den dato, hvor du har valgt, at gaven gives igennem app’en. Beløbet tilbageføres ikke, og du kan ikke få pengene retur, selvom personen ikke indløser gaven inden for den angivne udløbsdato.

7.8 Idet det er en gave, og ikke et gavekort, kan hverken du eller modtageren konvertere gaven til kontanter eller til andre produkter. Men du kan fortryde købet frem til det tidspunkt, hvor modtageren indløser gaven, eller frem til udløbsdatoen for afhentning af gaven, ved at skrive til info@lagkagehuset.dk. Idet gaven er fødevarer, kan du ikke fortryde købet af gaven, efter at modtageren har hentet den i en Lagkagehuset butik.

7.9 Som bruger af Lagkagehusets app’en accepterer du også at kunne modtage en gave/gaver fra andre medlemmer af Lagkagehusets app under disse vilkår.

8. Fortrydelsesret ved køb i Lagkagehusets app
8.1 Lagkagehuset er ikke omfattet af den lovbestemte fortrydelsesret for fjernsalg, da der er tale om køb af såkaldte ”letfordærvelige varer”. Der er således ikke fortrydelsesret for køb i Lagkagehusets app.

9. Vilkår for gemte betalingskortsoplysninger i Lagkagehusets app
9.1 For at kunne bruge dit betalingskort til bestilling/køb/betaling i app'en skal der gives separat godkendelse herfor. Det gøres ved at klikke ”aktivér til betaling” på betalingskortet under menupunktet ”min profil”.

9.2 Når kortet er aktiveret til betaling, vil det fremgå direkte på betalingskortet i appen med ”kan anvendes til betaling i App”.

9.3 Hvis man gerne vil deaktivere betalingskortet som betalingsmiddel, gøres det ved at slette kortet (herved mistes ikke point eller bonus).

9.4 Du har muligheden for, at lade Lagkagehusets app gemme de krypterede oplysninger, der gør det muligt at hente betalingskortinformationer fra Storeboks/Nets, der er relevant for dit betalingskort, således du nemmere kan foretage bestillinger og køb i app’en. Dine oplysninger vil blive brugt til at betale for dine køb igennem Lagkagehusets app.

9.5 For at beskytte dig, forbeholder vi os retten til at slette eller anonymisere dine kortoplysninger, hvis du er inaktiv i mere end 24 måneder.

9.6 Hvis du vælger at gemme dine betalingskortsoplysninger, skal du være opmærksom på, at der er risiko for misbrug af betalingskortet, hvis du giver andre adgang til Lagkagehusets app.

9.7 Du kan i Lagkagehusets app se din købshistorik for køb gennemført via app’en. Du tilgår din købshistorik ved at klikke på ”Mere” symbolet nederst i højre hjørne og herefter ”Kvitteringer".

9.8 Du kan altid kontakte os med evt. indsigelser ved at skrive til os, som anført nedenfor i pkt. 13.

10. Opsigelse af medlemskab og opløsning af fordelsprogram
10.1 Lagkagehuset forbeholder sig retten til at opsige et medlemskab med øjeblikkelig virkning, hvis medlemskabet misligholdes af fordelskunden fx ved manglende overholdelse af disse betingelser, eller ved misbrug af medlemskabet.

10.2 Lagkagehuset forbeholder sig retten til at opløse fordelsprogrammet, ved at kontakte fordelskunder via disses angivne kontaktoplysninger, hvorefter fordelene ikke længere er tilgængelige.

10.3 Kunden har ret til at opsige medlemskabet ved at sende en mail til support@lagkagehuset.dk eller i Lagkagehusets app under ”Min profil”. Klik ”Opsig medlemskab og slet alle data” i bunden af app’en – eller ved at framelde godkendelsen af Privatlivspolitikken. Bemærk at du ikke automatisk har opsagt medlemskabet ved blot at slette app’en.

11. Ændring af vilkår
11.1 Lagkagehuset forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser, herunder indholdet af fordelsprogrammet. De til enhver tid gældende vilkår findes i Lagkagehusets app.

11.2 Ændringer vil blive kommunikeret via sms eller via app'en. Du anses for at have accepteret de nye vilkår, hvis du fortsætter med at bruge fordelsprogrammet, efter de nye vilkår er trådt i kraft. Såfremt en ændring vedrører persondataretlige forhold, der kræver samtykke, vil vi indhente aktivt samtykke fra dig i henhold til gældende databeskyttelsesregler.

12. Købelovens regler
12.1 Købelovens regler finder anvendelse, hvis du som forbruger køber varer igennem Lagkagehusets app. Ingen af bestemmelserne i disse vilkår påvirker dine lovbestemte rettigheder efter købeloven.

13. Kontakt og klagemuligheder
13.1 Hvis du har spørgsmål til at være fordelskunde eller klager, kan du kontakte Lagkagehuset direkte på support@lagkagehuset.dk.

13.2 Du kan frit indbringe en tvist, som opstår i forbindelse med dit Køb eller Aftalen, for Forbrugerklagenævnet (http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Oversigt-over-klageinstanser/Forbrugerklagesystemet).

13.3 Du kan også frit indbringe en tvist, som opstår i forbindelse med dit Køb eller Aftalen, for ODReurope, som yder onlinemægling i forbindelse med forbrugertvister (http://www.odreurope.com/services/e-mediation/online-mediation).